יו"ר פורום מנהלי בתיה"ח הממשלתיים: "אנחנו לפני חדלות פירעון"

    דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on יו"ר פורום מנהלי בתיה"ח הממשלתיים: "אנחנו לפני חדלות פירעון"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים, פרופסור שמעון רייסנר (סגן מנהל רמב"ם), מתריע כי 11 בתי החולים הממשלתיים עומדים "שבועות מעטים לפני מצב של חדלות פירעון". על פי הערכה, עד סוף 2014 יגיע גירעון בתי החולים לכ-1 מיליארד שקל. בשנה שעברה הוא הסתכם בכ-700 מיליון שקל. חשבי בתי החולים הממשלתיים הודיעו על כך לחשב משרד הבריאות וביקשו הנחיות. המשרד הודיע כי הוא מודע למצב ומנהל מו"מ עם האוצר כיצד לפתור את הבעיה.

    העיתון "ישראל היום" מדווח בהקשר זה, כי בתי החולים הממשלתיים הודיעו שחלקם כבר סיימו את תקציב הרכש שלהם ועד סוף השנה לא יוכלו לרכוש תרופות, ציוד מתכלה או לחתום על התחייבויות כספיות אחרות הנדרשות לתפעול בתי החולים, ללא הזרמת כספים.

    על-פי נתוני משרד הבריאות, עד סוף 2014 יגיע גירעון "איכילוב" ל-200 מיליון שקל, גירעון בית החולים לגליל המערבי בנהריה ל-210 מיליון שקל, גירעון "רמב"ם" ל-60 מיליון שקל וגירעון "ברזילי" ל-125 מיליון שקל. לעומת זאת בידי "שיבא" עודף כספי של 65 מיליון שקלים.

    בפורום בתי החולים הממשלתיים כלולים שיבא, איכילוב, רמב"ם,, וולפסון, בני ציון, אסף הרופא, נהרייה, ברזילי, זיו, פורייה והלל יפה .

    פרופסור רייסנר אמר עוד: "אנחנו רחוקים כמה שבועות בלבד ממצב שבו אי אפשר יהיה לטפל בחולים. בכל שנה בתקופה הזאת נמצאים בתי החולים בגירעונות, אלא שהשנה הם גדולים יותר". אחת הסיבות, לדבריו, היא שהשנה אסר משרד האוצר על בתי החולים הממשלתיים לצבור חובות "על חשבון" תקציב השנה הבאה. בתי החולים עשויים לשקול דחיות בתשלומי חשמל, ארנונה ומים כדי שלא להסתכן במניעת תרופות מהחולים, ציין.

    חשבי בתי החולים טוענים, כי הסיבה לגירעונות קשורה להסכמי השכר שנחתמו עם הרופאים והאחיות ולהתייקרויות בהוצאותיהם על חשמל ומזון כאשר תקציבי בתי החולים לא עודכנו בהתאם להתייקרויות הללו. בנוסף לא עודכן עדיין מחיר יום אשפוז ולא סוכמה מכסת האשפוז הקובעת את ההנחות הניתנות למבוטחי קופות החולים.

    משרד האוצר מסר, כי באחרונה התקיים בנושא הזה דיון מיוחד, שבו הוצגה תמונת המצב של בתי החולים ומשרד הבריאות פועל כדי לתת מענה לבעיות.



    0 תגובות